Wat is Google AdWords?
- Lidia den Haan
- Leestijd: 8 min.
- 4 augustus 2020
Wat is Google AdWords: het perfecte product, dat verkoop jij. Of dienst natuurlijk. Je hoeft alleen nog te wachten tot er iemand binnenkomt op de website die je hebt laten maken. Na een paar dagen wachten is er nog niemand geweest, behalve je trotse ouders en de buurvrouw. Hoe kan dat?
Het lijkt zo simpel, maar op het internet moet jij jezelf bekend maken. Dat kun je natuurlijk doen door veel goede content op jouw website te publiceren. Denk aan een blog, zodat je mooie keywords (Google AdWords zoekwoordplanner) kunt verwerken in stukjes tekst. Maar dat is met alle data die Google moet verwerken tegenwoordig lang wachten (lees: een paar jaar), voor je dan in de zoekresultaten stijgt. En die nummer 1 positie kun je wel vergeten met alleen maar content.
Hoe werkt Google AdWords
Als je wat wil verkopen, een product of dienst, dan zul je eerst een Google AdWords account moeten aanmaken. Vervolgens kun jij inloggen in je Google AdWords omgeving en een Google Ads campagne aanmaken. Nadat je de campagne hebt aangemaakt, zal jij je Google Ads moeten gaan inrichten. En wanneer dat eenmaal is gedaan, kun jij met Google AdWords adverteren!
Hiermee kom jij met je landingspagina’s direct op de eerste pagina van Google te staan. Je realiseert hiermee vaak een nummer één positie op zoekwoorden die erg interessant voor jouw business zijn. Je komt dan zelfs nog boven je concurrent te staan, die met bloed, zweet en tranen elke dag een nieuwe blog schrijft en links (linkbuilding) verzamelt.
Tot 2018 gingen we uit van de naam Google AdWords, maar inmiddels is die naam aangepast naar Google Ads. Wij zullen in dit artikel echter uitgaan van de oude naam, namelijk Google AdWords. Mede omdat deze term zo ingeburgerd is.
Wat zijn AdWords? Hoe zien Google AdWords eruit? Dat zie je in de afbeelding hieronder:
Maar hier stopt het mooie van Google AdWords niet! Want als je een product verkoopt via Google AdWords, kun je ook adverteren op het Google Shopping platform. Uit onderzoek blijkt zelfs dat bijna 65% van de mensen die online iets willen kopen ook de advertenties op het Google Shopping platform bekijken in hun onderzoek naar het perfecte product.
Wat kost Google AdWords
De simpele versie
Google AdWords is een veilingsysteem en de hoogste bieder wint (bovenaan in Google). Stel jij wil jouw rubberen laarzen verkopen aan potentiële klanten. Dan richt je eerst je Google AdWords in om jouw advertentie te laten zien als mensen zoeken op de term Rubberen Laarzen. Daarbij vertel je Google wat je maximaal wil betalen voor één enkele klik op jouw advertentie.
Een kort voorbeeld van hoe Google AdWords werkt: er zijn drie aanbieders van rubberen laarzen: concurrent A, concurrent B en jijzelf. Allen adverteren jullie op het woord “rubberen laarzen”. De adverteerder met het hoogste bod wint de bovenste positie van de advertentieruimte. De meeste gebruikers van Google kijken niet verder dan de eerste positie. Een nogal belangrijke plek dus!
Hoe werkt AdWords?
Google AdWords is een veiling en de meest relevante advertentie betaalt minder om te winnen! Relevantie is dus iets dat Google erg belangrijk vindt, want zij willen de gebruiker zo snel mogelijk het meest perfecte resultaat geven.
Je advertenties worden door Google AdWords op heel erg veel punten bekeken en dan krijgt je advertentie een rapportcijfer; de kwaliteitsscore. Met een hoge kwaliteitsscore op je Google Ads rapport hoef je dus minder te betalen om toch de hoogste advertentieruimte te bemachtigen. Nog een voorbeeld om het duidelijker te maken.
Elke keer als een klant op een advertentie van jou klikt, betaal jij het bedrag aan GoogleAdWords waarmee je de veiling hebt gewonnen. De kosten van deze kliks heb je gedeeltelijk zelf in de hand (kwaliteitsscore). Het andere deel wordt bepaald door wat jouw concurrenten bereid zijn te betalen voor één klik. Sommige branches betalen enorme bedragen voor een enkele klik, bijvoorbeeld €10,-. Dit zijn advertenties voor verzekeringen en advocaten. Andere branches betalen een paar eurocent per klik. Zo kun je zien dat het budget voor Google AdWords erg varieert.
Het lijkt nu misschien dat je aan honderden knoppen moet draaien om de perfecte score te verdienen. Als je het spel perfect wil spelen misschien wel, maar met een paar simpele trucs kun jij je Google AdWords zo instellen dat het bijna vanzelf loopt. Een voorbeeld zijn match types en een goede indeling van je advertentiegroepen in Google AdWords. In dit artikel kom ik daar zeker nog op terug.
Google AdWords uitleg (mogelijkheden)
Tijdens het inrichten van je Google AdWords campagne kun je uit een aantal mogelijkheden kiezen. Je kunt ze allemaal gebruiken of één soort gebruiken. Net wat het beste past bij jouw onderneming.
Tekst advertentie
Met Google AdWords kun je adverteren tussen de zoekresultaten met een tekst advertentie. Dat ziet eruit alsof het precies tussen de zoekresultaten past. Veel klanten klikken er zelfs op omdat ze denken dat dat het eerste organische zoekresultaat is! Bij tekstadvertentie heb je plek voor een paar regels tekst, een kop erboven en allerlei linkjes er onder. Een goede tip is om ook echt al deze opties toe te passen. Je zou denken dat al die toeters en bellen afleiden van waar het om gaat.
Dat moet je toch echt anders zien. Er is beperkte plek op die eerste pagina met zoekresultaten. Iedereen die op nummer 1 probeert te komen weet hoe weinig plek die eerste pagina nou eigenlijk heeft. Je kunt die plekken dan ook zien als stukje waardevol onroerend goed.
Wil je dan niet zoveel mogelijk plek innemen? Zodat je concurrent minder plek heeft? Het kost namelijk niets extra om die plek te bezetten met een kop, een paar regels tekst, een hele zwik aan sitelinks en daaronder dan weer een seizoenaanbieding bijvoorbeeld.
Google Shopping
Tegenwoordig kun je er niet meer omheen: de Shopping resultaten van Google. Wanneer je zoekt op die rode koelkast, zie je meteen plaatjes van rode koelkasten die bij allerlei webwinkels te koop zijn. Verkoop je fysieke producten, dan is Google Shopping op dit moment je grootste kans om klanten binnen te halen. Het allermooiste hieraan is dat klanten de afbeelding en prijs van jouw koelkast al zien vóór ze op de advertentie klikken! Zo krijg je veel meer relevante klanten die ook echt beter naar die mooie rode koelkast willen kijken. Je conversiepercentage (hoeveel klanten echt bij je kopen) wordt op die manier hoger. Meer klanten voor je geld dus!
Display Netwerk
Mensen zijn niet alleen maar in de zoekmachine te vinden, maar ook op fora, informatieve websites en sociale media. En op dat soort platformen zijn altijd banners te vinden met reclame. Ook tussen je Gmail berichten en Youtube filmpjes staan bijvoorbeeld reclames. Via het display netwerk kun jij die plekken innemen met jouw reclames.
In Google AdWords kun je prachtige banners uploaden in alle beschikbare formaten. Maar je kunt ook via jouw datafeed (die je toch al had voor Google Shopping) je producten laten zien. Het allermooiste is dat je die banners ook gewoon door Google AdWords zelf kunt laten maken.
Remarketing
En dan heb je nog een extra stap die hoort bij het display netwerk van Google AdWords hoort. Stel: een klant die al op jouw website is geweest, misschien zelfs die rode koelkast al in zijn winkelmandje had gedaan, weer weg gaat zonder af te rekenen. Zou het dan niet fijn zijn als je deze mensen alsnog kon overtuigen? Ze hadden namelijk duidelijk interesse in die koelkast. Met Google Ads Remarketing kan dat! Je kunt speciaal aan die mensen een reclame laten zien. Niet zomaar een reclame, maar eentje waarin het product dat ze hebben bekeken of in hun winkelmandje hebben gestopt, nog eens onder de aandacht van die mensen te brengen! Als die mensen nog steeds aan het nadenken zijn over hun aankoop, kun je ze hiermee overtuigen om bij jou te kopen.
Google AdWords stappenplan
Het opzetten van Google AdWords is best een overweldigende klus om zelf te doen. Zeker als je er nog nooit mee gewerkt hebt. Je hoeft niet alles tegelijk te doen. Begin rustig aan je tekstadvertenties en kijk hoe Google AdWords werkt. Hiervoor heb je niet veel kennis nodig. Er zijn namelijk nog geen koppelingen nodig met datafeeds, remarketinglijsten en de merchant center. Een tekst advertentie is relatief eenvoudig vanuit je Google AdWords dashboard op te zetten en kan binnen een paar minuten worden voltooid. Om te starten met Google AdWords tekstadvertenties heb je nodig:
- Een website
- Een lijst met zoekwoorden
- Tekst voor je advertentie
Beschik jij hier al over? Dan kun jij je eerste Google AdWords campagne snel starten!
Zoekwoorden lijst
In Google AdWords worden zoekwoorden gebruikt om te beslissen wanneer Google jouw advertentie moet laten zien. Jij stelt zelf de zoekwoorden in. Ik neem als voorbeeld een retailer in babykamers. Een aantal zoekwoorden die deze retailer kan gebruiken zou dan zijn:
- Babybed
- Kinderkamer opknappen
- Kinderkames
- Wiegje met gordijntjes
- Jongenskamer
Andere retailers adverteren ook al op deze woorden. Zie afbeeldingen hieronder:
Je ziet ook dat het “zoekwoord” een breed begrip is (kinderkamer). Een kinderkamer is geen product op zich, maar een begrip die klanten intypen als ze gaan zoeken naar producten die gerelateerd zijn aan een kinderkamer. Als zoekwoord gebruik je dus niet altijd de naam van je producten, maar je gaat proberen te bedenken welke zoektermen jouw klanten gebruiken als ze in Google gaan zoeken naar jouw producten. Een aanvulling op die woorden heeft Google AdWords ontwikkelt met hun zoektypen.
Google AdWords zoektypen
In het voorbeeld van de retailer van babykamers wil je dus gevonden worden door mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je producten. Bijvoorbeeld wanneer mensen bezig zijn met het opknappen van een kinderkamer terwijl ze zwanger zijn. Of wanneer mensen een set meubels willen kopen zoals wieg, kledingkast, commode of een behang met daarop leuke knuffels. Zoals je ziet een hele hoop zoekwoorden en best wat thema’s om dat aan op te hangen. Schouderophalend denkt onze retailer dat hij/zij gewoon maar op “babykamer” adverteert. Jammer, want zo kom je nooit aan een goede kwaliteitsscore.
Want, een moeder die de babykamer wil ombouwen naar een naaikamertje krijgt dan ook jouw advertentie te zien. Of erger nog, ze klikken erop! Dat kost jou geld, terwijl het geen potentiële klant voor jou is. Het juiste zoekwoord kiezen is dus essentieel voor een goede Google AdWords campagne.
Aan de andere kant kun je ook niet letter voor letter voorspellen hoe klanten zoeken. Of denk ook aan mensen die niet hoe ze het woord kommode commode moeten schrijven en dus zoeken op de misspelling. Daarom heeft Google 4 verschillende zoektypen bedacht die jij kan gebruiken. Daarmee kun jij je advertenties ook aan dit soort mensen laten zien.
Exacte zoekwoorden
Een exact zoekwoord noteer je tussen vierkante haken: [wiegje met hemeltje]. De ondernemer die dit gebruikt in zijn Google AdWords advertenties laat alleen de advertentie zien aan mensen die heel precies hier op zoeken. Alleen de woorden die dan per ongeluk verkeerd geschreven vormen dan ook een match met de door jou opgegeven zoekwoord, bijvoorbeeld wieggje met hemeltje. Deze zoektype geeft vaak niet zo veel verkeer, maar ze geven je wel exact de klant die je nodig hebt.
Woordgroepen
Deze zoektype gebruik je als je wil adverteren op een woord of deel van een zin, maar dan iets breder. Het zoekwoord die je dan gebruikt staat tussen aanhalingstekens, bijvoorbeeld “kinderkamer”. Jouw advertentie wordt dan getoond als de klant zoekt op ‘witte kinderkamer meubels’ of ‘kinderkamer opknappen’. Je zoekwoord moet dus als geheel in de zoekopdracht staan. Hiermee krijg je meer verkeer, maar je loopt het risico dat er klanten tussen zitten die eigenlijk op zoek zijn naar iets anders dan een kinderkamer. Voorbeeld: “kinderkamer ombouwen naar naaikamer”. De persoon heeft wel het zoekwoord “kinderkamer” gebruikt, maar wil de kinderkamer eigenlijk ombouwen naar een naaikamer. Terwijl jij als retailer producten aanbiedt die binnen een kinderkamer passen.
Brede zoekwoorden
Dit is het zoektype die de onervaren Google AdWords gebruiker vaak gebruikt. Het is ook het zoektype dat je het meeste geld kost, zonder mooie resultaten. Er is geen bijzondere notatie, je hoeft alleen maar het zoekwoord waarop je wil adverteren te gebruiken. Deze zoektype geeft dus ook een match wanneer mensen zoeken op synoniemen van je zoekwoord, misspellingen en meervoudsvormen. Eigenlijk alles wat maar een beetje met jouw zoekwoord te maken heeft. Voorbeeld, het zoekwoord: ‘commode’ geeft dan niet alleen een verschoontafel voor een baby weer, maar ook een ladekastje voor in de hal. Dit zoektype zorgt dus voor veel bezoekers in je webwinkel, maar het zijn meestal jammer genoeg niet klanten die bereid zijn om jouw baby commode te kopen. Het adverteren wordt zo erg duur, omdat je voor al die kliks wel moet betalen.
Modified breed
En precies daarom is het zoektype modified breed van Google AdWords in het leven geroepen, zodat je toch nog een beetje richting kunt geven aan de zoekwoorden die wel een hoop verkeer opleveren. Om deze zoektype te gebruiken noteer je een plusje voor je zoekwoorden. Bijvoorbeeld: +baby +commode. Zo worden de door jouw opgegeven zoekwoorden alleen getoond wanneer deze zoekwoorden ook echt voorkomen in de zoekopdracht van de potentiële klant. Synoniemen worden hier niet in meegeteld, dus je hebt zo controle over welke potentiële klanten je wilt bereiken.
Relevantie van je Google AdWords advertenties
Waarom hamer ik zo op het vermijden van die brede zoekwoorden als die het meeste verkeer opleveren? Dat wil een verkoper toch, zoveel mogelijk bezoekers in de winkel? In een fysieke winkelstraat wel, waar klanten vanaf de straat binnen komen dwalen en uiteindelijk weggaan met een mooie aankoop. Waar jij de klanten niet betaalt om jouw winkel te bezoeken. En dat is het grote verschil met Google, want in Google betaal je voor elke klik. En de kijken-kijken-maar niet kopen klanten wil je dus helemaal niet in je winkel hebben. Dat kost je namelijk alleen maar geld. Je wil eigenlijk alleen die klanten die met geld in hun handen staan te dringen om jouw babybedjes te kopen. En precies daarom zijn relevante advertenties van essentieel belang om succes te hebben met Google AdWords.
Google AdWords advertentie teksten
Nu je weet hoe jij jouw advertentie kunt laten zien bij een zoekopdracht, heb je ook nog de advertentie zelf nodig. De simpelste versie heeft een kop, wat regels tekst en een link. Zie de afbeelding hieronder:
De kop van je advertentie
Bij het opmaken van een Google AdWords advertentie kun je altijd een kop opgeven. De kop van de AdWords advertentie wordt in een groter lettertype en een andere kleur weergegeven, dus dat valt op. Zorg er daarom voor dat jij je zoekwoord in de kop van de advertentie verwerkt. Mensen die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een arbeidsrecht advocaat willen dat ook graag terugzien in de kop van de advertentie. Zo weten ze zeker dat ze op de juiste Google AdWords advertentie klikken. Dit vertaalt zich ook weer in een hogere kwaliteitsscore. Waardoor je dus minder betaalde voor een klik.
Advertentie body
Daarna is er plek voor een paar regels tekst in de body van je Google AdWords advertentie. Hiermee verduidelijk jij aan je potentiële klanten wat je nou eigenlijk te bieden hebt. Ook daar moet je zorgen dat je zoekwoord één keer terugkomt. Probeer hier een tekst te schrijven die aansluit bij waar jouw bezoekers mee bezig zijn. Stel je bezoekers zijn op zoek naar een arbeidsrecht advocaat. Schrijf daarom bijvoorbeeld over hulp bij ontslag. Cijfers en andere tekens vallen meer op dan tekst, probeer daarom de prijs van je dienst in de body van de Google AdWords advertentie te verwerken. De advertentie hierboven zou waarschijnlijk beter presteren als je “half uur intakegesprek” vervangt door “30 min intakegesprek”.
Weergave URL
Bij het opstellen van een Google AdWords advertentie mag je zelf opgeven welke URL de advertentie laat zien. Dat hoeft géén echte link te zijn! De opgegeven URL moet wel starten met je eigen domein, maar de paden die daarna weergegeven worden mag je zelf verzinnen. Weer een mooie mogelijkheid om je zoekwoorden terug te laten komen!
Google’s onroerend goed
Maar stel je nou eens voor dat jij je advertentie groter kon maken, zodat je daarmee de andere resultaten (van je concurrenten) naar beneden drukt? Dat zou toch geweldig zijn. Zo heb jij namelijk veel meer exposure. Alsof je een paginagrote advertentie inkoopt bij de krant, in plaats van op een pagina met nog 20 andere advertenties. Zie de afbeelding hieronder:
In het voorbeeld hierboven zijn er extra sitelinks aan de Google AdWords advertentie toegevoegd. Deze sitelinks zorgen voor een grotere reclameoppervlak en linken naar andere delen van je website of webshop. Het kan zijn dat deze sitelinks beter aansluiten op wat de bezoeker zoekt. En hoe beter en sneller jij de bezoeker helpt, hoe groter de kans is dat deze bezoeker ook een klant wordt.
Het grootste voordeel van deze extensies (sitelinks) bestaat uit het feit dat ze je Google AdWords advertenties meer laten opvallen. Met de sitelinks kun jij bijvoorbeeld je telefoonnummer of bedrijfslocatie toevoegen. Ook zijn er extensies waarmee je een tijdelijke promotie kunt laten zien.
Tekstadvertenties kom je voornamelijk in de zoekresultaten van Google tegen. Maar ook op andere plaatsen kom je ze tegen! Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om jouw tekstadvertenties in het Display Netwerk te laten zien. Dan verschijnen jouw Google AdWords advertenties naast Youtube filmpjes, Gmail accounts of als banners op andere websites.
Google zet het Display Network standaard voor je aan. Even opletten daar, want het vreet budget. Als je net start met Google AdWords kun je beter het Display Network even uitzetten. Zo kun je rustig testen wat voor jou wel en niet werkt, zonder je budget direct op te maken.
Google Shopping advertenties
Op dit moment is het starten van een Shopping campagne erg aantrekkelijk voor een retailer. Google is dit medium namelijk zo hard aan het stimuleren, dat het steeds meer van de betaalde zoekresultaten (Google AdWords) op de eerste pagina wegdrukt. En omdat de organische zoekresultaten onder de betaalde zoekresultaten staan, heb je nog minder aan die eerste organische positie in Google.
Het is voor een retailer dus erg belangrijk om gebruik te maken van Google shopping advertenties, omdat je advertenties dan erg hoog in de Google zoekresultaten voorkomen. Er is wat technische kennis nodig om dit te laten werken, maar dan heb je ook wat. Je hebt bijvoorbeeld een datafeed nodig waarin alle gegevens staan van de producten die je verkoopt. In de afbeelding hieronder worden de Google Shopping advertenties weergegeven:
De Google Shopping advertenties werken natuurlijk alleen als je ook echt producten verkoopt. Daarom is de combinatie tussen een webwinkel en Google Shopping perfect! Sterker nog, voor een winkel met alleen producten worden er bijna alleen nog Shopping advertenties getoond en steeds minder tekstadvertenties. Daarentegen is een dienstverlener beter af met tekstadvertenties.
Anders dan bij tekstadvertenties (in Google Ads) heb je bij Google Shopping niet veel controle over je advertenties. Google bepaalt op basis van jouw productbeschrijving welke zoekwoorden belangrijk zijn voor je Google Shopping Ads. Hier heb je dus geen controle over! En precies daarom is de beschrijving en titel van je product op je eigen webshop heel erg belangrijk. Want nu ziet een potentiële bezoeker, voordat hij/zij je webshop bezoekt, de foto, titel en prijs van je product. Dat zorgt weer voor minder verrassingen en dus meer verkopen.
Veel webwinkel (E-commerce)platformen zoals WooCommerce of Shopify hebben handige tools gemaakt om een datafeed te maken van jouw productassortiment. Als jij je winkel zelf hebt laten bouwen is het zaak om je webmaster aan het werk te zetten om ook een datafeed te laten maken. Mocht dat nou helemaal geen optie zijn, dan kun je zelfs in een spreadsheet een datafeed maken. Al is dat met een heleboel producten wel echt monnikenwerk! Deze datafeed verwerk je vervolgens in je Google AdWords omgeving.
Display netwerk
De volgende stap is het Display Netwerk van Google AdWords opzetten. De extra dingen die je hier nodig hebt zijn foto’s van je logo en bestsellers. Wil je graag aan je branding werken, dan kun je hier ook het beeldmateriaal van je website aan toevoegen. Het Display Netwerk is te zien op bijvoorbeeld een website met nieuws, blog of artikel. Naast Youtube filmpjes en zelfs ertussendoor zijn tegenwoordig reclames uit het display netwerk verwerkt. Maar ook in je favoriete apps en Gmail account kunnen deze advertenties tevoorschijn komen.
Remarketing
Als laatste is remarketing aan de beurt. Wanneer een bezoeker via Google op je website komt en rondneust, hoop je natuurlijk dat er ook een aankoop gedaan wordt. Of dat deze persoon zich opgeeft voor een gesprek, zodat jij de kans krijgt om je product en/of dienst aan te prijzen. We weten allemaal dat dat niet altijd zo loopt. Een klant stopt wat in zijn winkelmandje, maar gaat weg voordat hij/zij afrekent. Of de bezoeker bekijkt een paar producten, maar gaat daarna nog even op de webshop van de concurrent naar soortgelijke producten kijken. Gelukkig biedt Google AdWords ook een manier aan om deze potentiële klanten opnieuw te benaderen. Misschien kun jij ze met een speciaal aanbod wel verleiden toch bij jou te kopen!
Met remarketing hou je via cookies bij wie er op je webshop of website zijn geweest en welke pagina’s of producten ze hebben bekeken. Als deze mensen vervolgens jouw webshop of website verlaten voordat ze zijn geconverteerd (dat is een verkoop of een informatie aanvraag), kun je deze mensen opnieuw een advertentie laten zien. Niet zomaar een advertentie, maar eentje speciaal met dat espresso apparaat dat ze bekeken hebben en niet kochten. Deze advertenties kunnen dan op allerlei plekken in Google verschijnen. Je kunt zelfs iets meer per klik bieden, zodat je zeker weet dat jouw advertentie bovenin Google verschijnen. Op die manier kun je in beeld blijven bij een twijfelaar en meer verkopen realiseren. Kijken-kijken en uiteindelijk kopen dus!
Ik hoop dat je door dit artikel een beter inzicht hebt gekregen van wat Google AdWords is, wat het verschil met Google Ads is, waarom je Google AdWords moet gebruiken, wat de betekenis van Google AdWords is en wat Google AdWords kosten zijn.
Jouw online presence wordt steeds belangrijker nu klanten meer en meer online oriënteren op potentiële aankopen. Met de informatie uit dit artikel ken jij de basis van Google AdWords. Wellicht kun je aan de hand van dit artikel zelfstandig je eerste stappen in Google AdWords zetten.
Google Ads cursus volgen?
Tijdens de Google Ads cursus bij Global Training brengen we u actuele kennis en specifieke vaardigheden bij zodat u geheel zelfstandig effectieve en winstgevende Google Ads campagnes kan opzetten en beheren. Na de cursus Google Ads gaat u dus meer bezoekers trekken en zorgt u ervoor dat deze bezoekers beter converteren. Met meer leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst.
Wil jij je Google Ads campagnes onder begeleiding van echte Google Ads professionals inrichten? Wil je er 100% zeker van zijn dat jij je Google Ads campagnes op de juiste wijze opzet? Volg dan de Google Ads cursus bij Global Training.
Over de auteur
Lidia den Haan is de vrouw achter Reclamerebel en een kei in online adverteren, de helft van een ondernemersduo met meerdere webwinkels, een zilversmid en enthousiast Science Fiction Geek.
Opleidingsadvies nodig?
Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn op werkdagen tussen 09:00 t/m 17:00 uur telefonisch bereikbaar. U kunt ons bereiken door de “bel me terug” knop bovenaan deze pagina te gebruiken. Of neem contact met ons op via:
Studiegids ontvangen?
In de studiegids staat een overzicht van alle cursussen die Global Training aanbiedt. Vraag deze nu aan en ontvang alle opleidingsinformatie per mail.
Updates & aanbiedingen
Meldt uzelf aan op onze nieuwsbrief en blijf daardoor op de hoogte van de laatste updates en aanbiedingen.