Opleidingen en cursussen voor werkend Nederland

Rabobank zet Facebook in om zijn doelgroep te bereiken, betrokkenheid te creëren en maatschappelijke problemen aan te pakken

De Rabobank Groep is binnen het Nederlandse bankwezen één van de grootste spelers en een internationale financiële dienstverlener. Naast de core werkzaamheden zet de Rabobank zich ook in om maatschappelijke problemen in de samenleving aan te pakken. Het uitgangspunt hierbij is om een betere wereld te creëren. De komende jaren zal de Rabobank dan ook zijn kennis, expertise, netwerk en financiën inzetten om deze doelstellingen na te jagen.

De Rabobank heeft gekozen voor sociale media platform Facebook om in contact te komen met zijn doelgroep. Om de maatschappelijke problemen in de samenleving aan de kaak te stellen wou de Rabobank de interactie met zijn klanten aangaan. Op dit platform wouden zij betrokken klanten creëren door onder andere trends en ontwikkelingen van de samenleving met klanten te delen. Om dit project op te pakken werd besloten om een viertal medewerkers op te leiden tot Facebook specialisten.

Global Training heeft de wensen en behoeften van de Rabobank uitvoerig in kaart gebracht. Tijdens het eerste inventarisatiegesprek werd het niveau van deelnemers bepaald en zijn de specifieke businesscase en uitdagingen van de Rabobank besproken. Op grond van deze gesprekken is er een persoonlijke businesscase voor de Rabobank ontwikkeld. Met onze specialisatie in online marketing/sociale media en jarenlange ervaring met Facebook voor bedrijfsmatige doeleinden, hebben we voor vier medewerkers van de Rabobank een tweedaagse Facebook maatwerktraining verzorgd.

Resultaat

  • De deelnemers beschikken over een grondig achtergrond in Facebook en weten hoe zij geheel zelfstandig een succesvolle en renderende Facebookpagina moeten opzetten.
  • De deelnemers weten wat de voorwaarden zijn voor een succesvolle Facebook post, pagina en campagne.
  • De deelnemers weten hoe zij meer volgers kunnen genereren via Facebook.
  • De deelnemers weten hoe zij betrokken en tevreden volgers kunnen creëren.
  • De deelnemers weten hoe zij Facebookpagina’s en volgers moeten analyseren om concrete verbeterpunten te formuleren. Uitgangspunt hierbij is om Facebook in het voordeel van de Rabobank te laten werken.
  • De deelnemers kennen de voordelen en valkuilen van Facebook en weten dit voor hun eigen casus te gebruiken.
  • De deelnemers kennen de laatste trends en ontwikkelingen van Facebook.

Door deze maatwerktraining beschikken de vier medewerkers van de Rabobank over verregaande en specialistische kennis over Facebook en kunnen zij zichzelf specialisten noemen. De kennis, competenties en vaardigheden die zij tijdens deze maatwerktraining hebben opgedaan, hebben een sterke bijdrage geleverd aan de professionele ontwikkeling van deze deelnemers. Daarnaast was de Rabobank door deze maatwerktraining in staat om Facebook in te zetten om de doelgroep te bereiken, betrokkenheid te creëren om uiteindelijk maatschappelijke problemen aan te pakken.

Deze bedrijven gingen u voor

Reviews

Opleidingsadvies nodig?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:00 t/m 17:00 uur. U kunt ons bereiken door de “bel me terug” knop bovenaan deze pagina te gebruiken. Of neem contact met ons op via:

Studiegids ontvangen?

In de studiegids staat een overzicht van alle cursussen die Global Training aanbiedt. Vraag deze nu aan en ontvang alle opleidingsinformatie per mail.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Updates & aanbiedingen

Meld uzelf aan op onze nieuwsbrief en blijf daardoor op de hoogte van de laatste updates en aanbiedingen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.